English | Deutsch | Telefonkönyv | Szálláshelyek | ETR | CooSpace | Webmail
Bejelentkezés
Gyorslinkek (karok, egységek)
Keresés Részletes keresés

Éttermeket elemeztek a közgázosok

szerzõ: Mester Zoltán | 2009. április 21. 21:25:49

„Körbesétáló marketing” elnevezésű program keretében teszteltek húsz pécsi éttermet a Közgazdaságtudományi Kar marketing szakos hallgatói az elmúlt hónap során. A szakmai feladat szándékuk szerint tovább él majd az egyetem falain túl, többek között az EKF programban kívánják hasznosítani az eredményeiket.

„Figyelemfelkeltő szándék van az akció mögött” – magyarázta a dolgozatok bemutatóján a kezdeményezés elindítója, Törőcsik Mária. „A hallgatók az egyszerű vendégek szemével vizsgálták az éttermeket. Azt írták le, amit tapasztaltak, nem kritizálni szeretnénk, hanem tippeket adni és segíteni.”

A hallgatók három-, négyfős csoportokban keresték fel a vendéglátóegységeket, úgynevezett ”mystery shopping” módszerekkel. Inkognitóban, különböző szempontok szerint gyűjtötték össze a tapasztalataikat. Figyelték a vendéglátóhelyek hangulatát, a belső tér kialakítását, az igényességet, a felszolgálók viselkedését, az ételek minőségét, a megközelíthetőséget, a higiéniát, s nem utolsó sorban az alkalmazott marketing hatékonyságát.

A részletekbe menő elemzéseket, építő jellegű javaslataikat pedig a továbbiakban is hasznosítani kívánják. Törőcsik Mária, és a gyakorlati munkát segítő Schäfferné Dudás Katalin tervei szerint avizsgált éttermek vezetőinek eljuttatják az elkészült dolgozatokat (akiket egyébként a nyílt előadásra is meghívtak). Szándékuk szerint a jövőben nem csak újabb éttermeket fognak még vizsgálni, hanem nyitottak arra is, hogy az EKF program keretein belül hatékony kurzusokon találkozzanak a pécsi vendéglősökkel, és közvetlen légkörben adjanak tanácsot, illetve erősítsék a pozitív hozzáállást a szakmában.

Címkék: ktkpte
« vissza

ÉN is PÉCSETT...

ÉN is PÉCSETT...

PTE Alumni