English | Deutsch | Telefonkönyv | Szálláshelyek | ETR | CooSpace | Webmail
Bejelentkezés
Gyorslinkek (karok, egységek)
Keresés Részletes keresés

Dobogós pécsi hallgatók a marketing versenyen

szerzõ: Weintraut Mária | 2010. május 25. 15:17:26

Három hallgatónk, nem csak szépek, de okosak is: a német Anastasia Franz, a Dél-Afrikai Erzsi Mascher és az ukrán Yuliya Kozachenko úgy döntöttek, hogy részt vesztnek az idei „L’oreal Brandstorm” marketing versenyen. A nemzeti döntőről a harmadik helyet hozták haza. Hasonlóan jó eredményt a verseny 18 éves története alatt a Közgazdaságtudományi Kar hallgatói csupán egyszer értek el.

Yuliya, Anna és Erzsi, a "Kulture Shokk" csapat; fotó: Tóth Mariann

Hogyan kezdődött? Kié volt az ötlet?

Yuliya Kozachenko; fotó: Tóth MariannYuliya: Az egyik óránkon résztvevőket toboroztak a versenyre. Az óra után Erzsi odafutott hozzám és azt mondta: „Yuliya, ezt a versenyt nekünk találták ki!". Aztán a BABA (Gazdálkodás és menedzsment angol nyelven) irodában találkoztunk Annával. Őszintén szólva azelőtt még sosem találkoztunk.
Anna: Épp a verseny honlapján böngésztek. Aztán azt kérdezték „Érdekelne a dolog?" mire én „Hányan vagytok eddig?" erre ők: „Te vagy a harmadik!"

Ha jól tudom, a nemzeti döntőbe jutás feltétele a regionális selejtezőn elért első hely volt.

Yuliya: Igen, a regionális döntőt itt Pécsett rendezték meg. Egy SWOT analízist, marketing kutatást kellett készítenünk és kérdőíveket kitöltetnünk. Két csapat jutott tovább Pécsről, rajtunk kívül a „Brand Mystery" nevű. Az országos döntőben pedig az volt a feladatunk, hogy megtervezzük a termékcsalád design-ját és a reklám stratégiát. Ehhez egy reklám ügynökséggel kellett együttműködnünk.
Erzsi: Így van, de ez nem mindig volt könnyű. Viszont jó tapasztalat volt. Biztos vagyok benne, hogy a jövőben is találkozunk majd hasonló problémákkal.

A Kulture Shokk csapat termékei: bőrradír, borotvahab és arcszesz

Végül a magyarországi döntőn harmadikak lettetek.

Erzsi: Igen, a 25 csapatból mi értük el a harmadik helyet. Sőt, mi voltunk az egyetlen csapat, ami csak külföldiekből állt.
Yuliya: És az egyetlen olyan csapat, ahol három lány volt.

Erzsébet Mascher; fotó: Tóth MariannEgy szakmai zsűri előtt kellett prezentálnotok. Ez milyen élmény volt? Könnyen vagy inkább nehezebben ment?

Yuliya: A prezentáció maga nem volt túl nehéz, mivel előtte már mindent elkészítettünk. De érdekes volt a többieket nézni.
Erzsi: Nagyon sok innovatív ötletet hallottunk. Érdekes volt látni, hogy a különböző hallgatók mennyire másképp gondolkodnak.

Ti három különböző országból jöttetek. Már csak a kulturális különbségek miatt is sokféle nézőpont lehet a csapaton belül is. Előny volt, vagy hátrány, hogy több nemzetiségű csapatban dolgoztatok?

Anna: Tulajdonképpen jó móka volt. Érdekes volt látni a kulturális különbségeket. Erzsi Dél-Afrikából jött. Sosem törődött a dolgok rendezettségével. Mindig őrült ötletei voltak. Yuliya a dolgokat reálisan látta, az ötletek megvalósíthatóságát tartotta szem előtt. Végül nekem kellett kiegyensúlyoznom ezt a két végletet és megteremteni a rendet, ami nekünk németeknek kiváltképp fontos.

Anastasia Franz; fotó: Tóth MariannKitől kaptatok segítséget?

Yuliya: Fojtik tanár úr szakmai segítséget nyújtott.
Anna: És a BABA irodától is sok segítséget kaptunk. Ők rendelték például a szobát nekünk, amikor Pestre kellett utaznunk. És persze a szüleink is végig támogattak minket.

Mit javasolnátok a többieknek?

Yuliya: A következő generációnak sok sikert kívánunk.
Anna: Úgy gondoljuk, nem szabad habozni. Merjenek belevágni, mert én ezen a versenyen marketingből nagyon sokat tanultam. Nagyon hasznos tapasztalat!

Gratulálunk!

További információ a versenyről a KTK weboldalán »

Címkék: ktkmarketingpécsiptehallgatókdobogósversenyen
« vissza

ÉN is PÉCSETT...

ÉN is PÉCSETT...

PTE Alumni